24 Eylül 2014 Çarşamba

Onur'a...

Keşke o açıklamayı yapmasaydın. Keşke o açıklamayı yapmak yerine Halis Özkahya'yı bir çaya davet etseyin. 'Abi gel bir gün oturalım sana asıl gülünecek durumda olanın kim olduğunu anlatayım' deseydin.

Ve başlasaydın anlatmaya: 'Asıl gülünecek olan sizsiniz ağabey. Sizsiniz zira 'Bekçi Murtazalığını' yaptığınız bu Lig beş para etmez ve bunu ben demiyorum; bu ülkenin aklı başında, işini doğru yapan parayı nereye yatıracağını bilen şirketleri söylüyor' deseydin.

'Bu memlekette dünyanın her yerinden futbol maçları canlı yayınlanırken hatır için bile olsa tek bir ülke, sizin bekçiliğini yaptığınız bu ligi seyretmiyor' deseydin. 'Her sene onlarca yabancıya tonlarca para öderken 5 senede dışarı gönderebildiğimiz bir Arda, bir Salih bir de Emre Belözoğlu'nun milli takıma alınmasını yasakladığı Gökdeniz var; ha bir de istersem ben giderim' deseydin.

'Acı olan şu ki' deseydin ona Onur, 'Sen ne kadar başarılı bir Bekçi Murtaza olursan ol bu oyuna ait değerleri, ıspanak fiyatına satın alan futbolun egemenleri, bir gün yine benim ifade bile edemeyeceğim küfürlerle kapını tekmeleyecek ama ben sana üzülürken, verdiğin haksız kararları bile sineye çekerken, sen yetinmeyecek ve yine benimle dalga geçeceksin...'

Sonra Onur, kameraların karşısına geçip taraftara seslenseydin: 'Arkadaşlar, şartlar bu. Dün böyle idi bugün böyle, kuvvetle muhtemel yarın da böyle olacak. Şimdi önünüzde iki yol var. Ya oyunu terk edeceksiniz ya da 'surda bir gedik' mahiyetinde açık olan Avrupa kapısını sonuna kadar zorlayacaksınız. Bu lige Avrupa'da oynamak için katlanılması gereken çile gözüyle bakacak, daha uzun süre Avrupa'da kalmak için mücadele edecek ve her fırsatta bu memleket futbolundaki çarpıklığı anlatmak için ayakta duracaksınız. Bunları yaparken de şehrin ve camianın güçsüzlüğünün acısını gol kaçıran forvetten, şehrinize gelen rakipten, yöneticinizden, gazeteciden çıkarmayacaksınız.'

Sen bunları anlatırken ben de bir sesleneyim Onur; belki kazara duyan olur: Bu ülkede futbol, her geçen gün memleket çocuklarının memlekete olan güvenlerini sarsmaya devam ediyor. Arz ederim efendim.

Not: Erdal Hoş'un 24 Eylül 2014 Tarihli Yeni Şafak gazetesindeki yazısıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder